PLAY! - klubbar och annan klubbverksamhet

RHL ry arrangerar klubbverksamhet inom de lokala projekten för Finlandsmodellen för hobbyverksamhet i både Raseborg och Hangö. Lista på klubbar och länkarna till anmälningssidorna längst ner på denna sida.

PLAY! - klubbar är avgiftsfria, låg-tröskels motionsklubbar, där man spelar och leker utan tävling. Klubbmedlemmarna får inverka i innehållet genom att önska sina favoritlekar och -spel.

I SPORT - klubben utövar man mera traditionella idrottsformer. Också i dessa klubbar får deltagarna inverka i innehållet genom att önska sina favoritgrenar och spel.

I PLAY! - simklubben leker vi i vattnet och övar på olika tekniker i vattnet, ex. simteknik, olika dyk, hopp och flyt.

BREIKKI! - rastmotionsverksamheten är riktad för åk. 7-9 och fungerar som en s.k. drop-in verksamhet. Deltagarna får under skolans långa rast komma till gymnastiksalen och utöva olika låg-tröskels spel, som ex. evighetskoddboll eller dodgeball.

Klubbarna är en del av Raseborgs och Hangö städers klubbverksamhet, samt den nationella Finlandsmodellen för hobbyverksamhet

RHL ry fungerar som den förverkligande parten. Klubbmedlemmarna är försäkrade med skolornas olycksförsäkring.

Raseborgs klubbar:

Kirkonkylän koulu åk. 3-6

BREIKKI! - motionsraster:

Höjdens skola åk. 7-9

Anmälningen till Raseborgs klubbar här.

Hangös klubbar:

PLAY! - klubbar:

Centralskolan/Keskuskoulu åk. 1-3

Lappvik skola/Lappohjan koulu åk. 1-5

Utebollsportsklubb:

Hankoniemen ylä-aste åk. 7-9

Anmälning till klubbarna i Hangö här.